Dental Medium Journal

You are here

Amaris


Amaris اللثوي
مادة ترميمية تجميلية تتصلب ضوئياً بلون اللثة
الأستطبابات :
تستخدم هذه المادة المرممة الزهرية بلون اللثة في الحفر من الصنف الخامس (التسوس في أعناق الأسنان  والتآكل في الجذر والعيوب في الجذر على شكل V وعلى الأخص في حالات تراجع اللثة نتيجة أمراض اللثة تغطي مناطق أعناق السن المنكشفة المتلونة الحساسة التي تغير لونها وعلى الأخص في الأسنان الأمامية المرئية .
تصحح جمالياً الأسنان سيئة التوضع المطلوب ترميمها بالوجوه والرقائق الخزفية المباشرة ، وتصحيح الناحية الجمالية الحراء والبيضاء .
الفوائد :
لون واحد أساسي مع مواد ظليلة قابلة للمزج يمكن أن تغطي معظم ألوان اللثة التجميلية وحل وظيفي لترميم الحفر على شكل V في مناطق أعناق الأسنان المنكشفة بسبب الانحسار اللثوي .

 


Amaris Gingiva
Highly aesthetic light-curing restorative in gingiva shades Indications Class V restorations (cervical caries, root erosion, V-shaped defects) especially in cases of retreating gingiva e.g. as a result of periodontic desease Covering of exposed discoloured hypersensitive necks of teeth, especially in the visible anterior area Highly aesthetic correction of malpositions of teeth, for direct veneers, facings and corrections of the red-white aesthetics
Advantages One base shade, combined with 3 mixable opaquers, can reproduce almost all gingival shades
Aesthetic and functional solution for cavities and V-shaped defects in cervical areas exposed by gingival recession
Latest composite technology – Amaris® know-how in gingiva shades
For more information :www.voco.com