Family Oral Health

Fluoride has been used both systemically and topically to prevent dental caries. One very practical delivery method for high-concentration topical fluoride is toothpaste, which is sold in the United States at different fluoride ion (F-) concentrations, ranging from 850 ppm to 5,000 ppm.1 Unfortunately, accessibility can be an issue for patients. Dental prescriptions are an out-of-pocket expense for the vast majority of patients because they do not have prescription drug insurance; however, this cost could be minimized and the effectiveness of the available toothpastes could be maximized if dental offices were to dispense them directly, customized to the needs of individual patients.

Although the concentration that research has shown to be the most effective, 5,000-ppm fluoride-containing toothpaste, is primarily dispensed through pharmacies,1 there is a lack of knowledge regarding the types of products that are available in their inventories. In order to make appropriate recommendations to patients, dental professionals, and pharmacy companies, a cross-sectional study was conducted that evaluated the distribution and cost of 1.1% sodium fluoride (NaF) toothpastes across pharmacies in the United States, the results of which were published in an online article that can be viewed at insidedentistry.net/go/2020-08-NaF-study.1

Based on data from the US Census Bureau, the surveyed areas were categorized as rural, suburban, or urban. Pharmacies were identified using a stratified random sampling method, and information regarding the name and location of each pharmacy as well as product details, such as brand names and retail costs, were obtained through walk-in and telephone interviews. A total of 192 pharmacies were surveyed in 47 US states and territories, and 360 prescription toothpaste products were being sold at those pharmacies.

According to the results of the study, the average costs of 1.1% NaF toothpastes in the rural, suburban, and urban areas were $19.65, $20.77, and $20.44, respectively. The difference in these costs was not statistically significant. A significant difference was observed between the costs of commercial and generic products, which ranged from $14.71 to $24.35. Similarly, the costs of products varied significantly between different pharmacies (eg, Costco, CVS, Walgreens, Walmart), ranging from $7.99 to $39.00.

Clearly, this study found wide variation in the costs of commercially available 1.1% NaF toothpastes sold at pharmacies. The products most commonly sold were 1.8-oz tubes, which should last 5 to 6 weeks with twice-daily use by one person. Using this metric, theoretically, five to six refills would be required for 6 months of therapy, which is the most common patient recall cycle. This would require multiple pharmacy visits at considerable cost to the patient. Providing prescription toothpaste from the dental office at a reduced price can reduce those patient costs while also saving trips to the pharmacy, particularly during the COVID-19 pandemic when people are being advised to avoid unnecessary travel.

Interestingly, the data revealed that approximately 54% of the surveyed pharmacies stocked no more than one brand of 1.1% NaF toothpaste. This leaves patients with no options from which to choose. In addition, most of the 1.1% NaF toothpaste products sold at pharmacies do not contain abrasives. Oftentimes, patients unknowingly use a prescription toothpaste as an alternative to regular toothpaste, and regular use of a non-abrasive dentifrice might compromise effective plaque control and overall oral health. Because most dental offices do not direct patients to buy from a specific pharmacy, they are challenged to determine whether patients will purchase an abrasive toothpaste or not. Research has indicated that approximately 20% to 30% of medication prescriptions are never filled and that approximately 50% of medications for chronic disease are not taken as prescribed. The situation could be similar for prescription toothpastes.

All of the aforementioned factors could be addressed if 1.1% NaF prescription toothpaste was dispensed at the dental office, customized to the needs of individual patients. In the interest of providing the best possible care to patients, it is the dentist's responsibility to make optimal treatment methods as widely accessible and as accurately utilized as possible.

About the Authors

Jayakumar Jayaraman, BDS, MDS, PhD, is a resident in pediatric dentistry in the Department of Developmental Dentistry at UT Health San Antonio. Kevin J. Donly, DDS, MS, professor and chair of the Department of Developmental Dentistry at UT Health San Antonio, served as corresponding author for this article.

Reference

1. Jayaraman J, Donly K. Price and availability of prescription fluoride toothpaste in US pharmacies. Compend Contin Educ Dent. 2020;41(7).

 

معجون الأسنان بالفلورايد

تم استخدام الفلوريد بشكل منظم منهجي لمنع تسوس الأسنان. إحدى طرق  التطبيق العملي  للغاية للفلوريد الموضعي عالي التركيز هي معجون الأسنان ، الذي يتم بيعه في الولايات المتحدة بتركيزات أيون الفلوريد المختلفة (F-) ، التي تتراوح من 850 جزء في المليون إلى 5000 جزء في المليون. وصفات الأسنان هي نفقة من الجيب بالنسبة للغالبية العظمى من المرضى لأنهم لا يملكون تأمينًا على العقاقير الطبية ؛ ومع ذلك ، يمكن تقليل هذه التكلفة إلى الحد الأدنى ويمكن زيادة فعالية معاجين الأسنان المتاحة إلى الحد الأقصى إذا قامت  عيادات طب الأسنان بتوزيعها بشكل مباشر ، ومخصصة لاحتياجات المرضى الأفراد.

على الرغم من أن التركيز الذي أظهره البحث هو الأكثر فعالية ، معجون أسنان يحتوي على 5000 جزء في المليون يحتوي على الفلورايد ، يتم صرفه في المقام الأول من خلال الصيدليات ، 1 هناك نقص في المعرفة فيما يتعلق بأنواع المنتجات المتوفرة في قوائم الجرد الخاصة بهم. من أجل تقديم التوصيات المناسبة للمرضى وأخصائيي طب الأسنان وشركات الصيدلة ، تم إجراء دراسة  عرضية لتقييم توزيع وتكلفة 1.1٪ من معاجين الأسنان بفلوريد الصوديوم عبر الصيدليات في الولايات المتحدة ، ونشرت نتائجها   في مقالة عبر الإنترنت يمكن الاطلاع عليها في insidedentistry.net/go/2020-08-NaF-study.1

بناءً على بيانات مكتب الإحصاء الأمريكي ، تم تصنيف المناطق التي تم مسحها على أنها ريفية أو ضواحي أو حضرية. تم تحديد الصيدليات باستخدام طريقة أخذ العينات العشوائية الطبقية ، وتم الحصول على المعلومات المتعلقة باسم وموقع كل صيدلية بالإضافة إلى تفاصيل المنتج ، مثل أسماء العلامات التجارية وتكاليف البيع بالتجزئة ، من خلال المقابلات الهاتفية والمقابلات الهاتفية. تم مسح ما مجموعه 192 صيدلية في 47 ولاية وإقليم أمريكي ، وتم بيع 360 منتجًا من معجون الأسنان الموصوف في تلك الصيدليات.

وفقًا لنتائج الدراسة ، بلغ متوسط ​​تكاليف معاجين الأسنان 1.1 ٪ NaFفي المناطق الريفية والضواحي والحضرية 19.65 دولارًا و 20.77 دولارًا و 20.44 دولارًا على التوالي. لم يكن الفرق في هذه التكاليف ذا دلالة إحصائية. ولوحظ فرق كبير بين تكاليف المنتجات التجارية والعامة ، والتي تراوحت بين 14.71 دولار و 24.35 دولار. وبالمثل ، اختلفت تكاليف المنتجات بشكل كبير بين الصيدليات المختلفة (على سبيل المثال ، Costco ، CVS ، Walgreens ، Walmart) ، بدءًا من $ 7.99 إلى 39.00 دولارًا.
من الواضح أن هذه الدراسة وجدت تباينًا كبيرًا في تكاليف معاجين الأسنان المتوفرة تجاريًا بنسبة 1.1٪ والتي تباع في الصيدليات. كانت المنتجات الأكثر شيوعًا هي  عبوات انبوبية  بوزن 1.8 أوقية ،  وهي تكفي لفترة تدوم من 5 إلى 6 أسابيع بالاستخدام   اليومي مرتين من قبل شخص واحد. باستخدام هذا المقياس ، من الناحية النظرية ، ستكون هناك حاجة إلى خمسة إلى ستة عبوات لمدة 6 أشهر من العلاج ،  . وهذا يتطلب زيارات صيدلانية عديدة بتكلفة كبيرة للمريض. يمكن أن يقلل توفير معجون الأسنان بوصفة طبية من عيادة الأسنان بسعر مخفض تكاليف المرضى هذه مع توفير الرحلات إلى الصيدلية ، خاصةً أثناء جائحة COVID-19عندما يُنصح الناس بتجنب السفر غير الضروري.
ومن المثير للاهتمام أن البيانات كشفت أن حوالي 54٪ من الصيدليات التي شملتها الدراسة لم تخزن أكثر من علامة تجارية واحدة من 1.1٪ معجون أسنان NaF. هذا يترك المرضى بدون خيارات للاختيار من بينها. بالإضافة إلى ذلك ، فإن معظم منتجات معجون الأسنان NaF 1.1٪التي تباع في الصيدليات لا تحتوي على مواد كاشطة. في كثير من الأحيان ، يستخدم المرضى   معجون أسنان وصفة طبية كبديل لمعجون الأسنان المنتظم ، والاستخدام المنتظم لأسنان غير كاشطة قد يضر بالتحكم الفعال في اللويحة وصحة الفم بشكل عام. نظرًا لأن معظم مكاتب طب الأسنان لا توجه المرضى إلى الشراء من صيدلية معينة ، فإنهم يواجهون تحديًا لتحديد ما إذا كان المرضى سيشترون معجون أسنان جلخ أم لا. أشارت الأبحاث إلى أن ما يقرب من 20٪ إلى 30٪ من وصفات الأدوية لا يتم ملؤها أبدًا وأن ما يقرب من 50٪ من أدوية الأمراض المزمنة لا يتم تناولها على النحو الموصوف. يمكن أن يكون الوضع مشابهًا لمعجون الأسنان الموصوف.
يمكن معالجة جميع العوامل المذكورة أعلاه إذا تم صرف 1.1 ٪ معجون أسنان من NaFفي عيادة طب الأسنان ، حسب احتياجات المرضى الأفراد. من أجل توفير أفضل رعاية ممكنة للمرضى ، يتحمل طبيب الأسنان مسؤولية جعل طرق العلاج المثلى متاحة على نطاق واسع ويتم استخدامها بأكبر قدر ممكن من الدقة

 

http://dentalmedium.com/